Provincie Zuid-Holland

Subsidies Provincie Zuid-Holland

De Erfgoedstichting is verantwoordelijk voor de restauratie en instandhouding van de bijgebouwen op de buitenplaats. De restauratie van deze bijgebouwen wordt mede mogelijk gemaakt door subsidie van de Provincie Zuid-Holland. Wij zijn in mei 2024 gestart met de Oranjerie/Tuinmanswoning. In de komende jaren staan het Hans en Grietje-huisje, de kapschuur en de boerderij op de planning.

In Zuid-Holland zijn locaties zoals molens, bunkers, kastelen, landgoederen en trekvaarten zichtbare restanten van onze geschiedenis. Zij creëren een omgeving met een eigen identiteit waarin het prettig wonen, werken en recreëren is. De provincie Zuid-Holland maakt het,  samen met anderen, mogelijk om het erfgoed in Zuid-Holland te bezoeken, ervan te genieten en te leren over onze geschiedenis.

Zo blijft ook ons erfgoed op Huize Bijdorp voor de toekomst behouden. Onze subsidie valt onder de Erfgoedlijn Landgoederen.

De Erfgoedstichting en de Congregatie zijn de Provincie Zuid-Holland bijzonder dankbaar voor deze steun bij de ontwikkeling van Buitenplaats Huize Bijdorp.